شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳
۳۱ بازديد

انواع چوب:

چوب انواع مختلفي دارد كه مي توان به چوب ترمو، چوب راش، چوب افرا، چوب گردو، چوب بلوط و غيره اشاره كرد كه هر كدام ويژگي‌ها و مزيت‌هاي منحصربه‌فردي داشته و موارد استفاده هر كدام متفاوت مي‌باشد. در بين انواع چوب‌ها، ترمووود از محبوبيت بيشتري برخوردار مي‌باشند. در اين مطلب قصد داريم به ساخت يا توليد ترموود بپردازيم و همچنين موارد استفاده از آن را بيان كنيم.

ساخت ترموود

ساخت ترموود

ساخت و توليد چوب ترمووود:

براي ساخت و يا تهيه چوب ترمو بايد مراحل مختلفي طي شود. به عبارت ديگر چوب ترمو بعد از طي مراحل مختلف قابل استفاده مي‌باشند. از مراحل لازم جهت آماده سازي چوب ترمووود مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

برش دادن:

اولين مرحله در آماده سازي چوب ترمووود برش دادن مي‌باشد. در واقع در اولين مرحله چوب به قطعات مختلف و متنوع برش داده مي‌شود.

خشك كردن:

دومين مرحله در آماده‌سازي انواع چوب‌ها مانند چوب ترمووود، خشك كردن مي‌باشد. خشك كردن چوب‌ها به روش‌هاي مختلف و منحصربه‌فردي صورت مي‌گيرد.

حرارت دادن:

يكي ديگر از مرحله‌هاي لازم در آماده‌سازي چوب ترمووود و يا ترمو وود، حرارت دادن آن‌ها خواهد بود. به چوب‌هاي مورد نظر تحت شرايط خاص، تا دماي ??? درجه سانتي گراد حرارت داده مي‌شوند. عمل حرارت دادن تا قبل از اين كه بسوزند به پايان مي‌رسد. همان‌طور كه مي‌دانيد حرارت دادن چوب‌ها باعث تغيير خواص فيزيكي و شيميايي چوب‌ها مي‌شود. ايجاد تغييرات مختلف در ساختار چوب‌ها باعث افزايش استحكام و مقاومت چوب‌ها مي‌شود. لازم به ذكر است كه حرارت دادن چوب باعث تغيير رنگ آن مي‌شود. در صورتي كه سطح چوب ترمووود مصرفي بدون روكش باشد، به دليل تماس با آفتاب تغيير رنگ مي‌دهند. فرآيند حرارت چوب به تيمار چوب و يا ترمو چوب معروف مي‌باشد.

خنك كردن:

خنك كردن يكي ديگر از مراحل مشترك در توليد و آماده‌سازي چوب‌هاي مصرفي در صنعت ساختمان‌سازي و معماري داخلي مي‌باشد كه با استفاده از روش‌هاي مختلف انجام مي‌شود. مدت زمان لازم جهت خنك كردن چوب‌ها به درجه حرارت آن‌ها، حجم و يا ضخامت آن‌ها، روش مصرفي جهت خنك كردن چوب ها و غيره بستگي دارد.

رنگ كردن:

مرحله ديگري نيز وجود دارد كه با توجه به موارد استفاده از ترموود مختلف مي‌باشد. سطح اين نوع چوب ها بعد از حرارت دادن با استفاده از رنگ‌هاي مخصوص رنگ مي‌شوند و يا توسط روغن‌هاي مخصوص پوشيده مي‌شوند كه به افزايش زيبايي ظاهري آن‌ها و مقاومت آن‌ها كمك مي‌كند.

تهيه ترموود

تهيه ترموود

موارد استفاده از چوب ترمووود:

چوب ترمووود مانند ساير چوب‌ها موارد مصرف گوناگون و متعددي دارد كه مي‌توان به استفاده از آن در نماي داخلي ساختمان‌ها، نماي بيروني ساختمان‌ها، تزئينات داخل ساختمان، ساخت انواع اشيا و يا وسايل تزئيني چوبي، ساخت مبل، بوفه و ساير وسايل چوب، ساخت انواع درب و پنجره، سونا و غيره اشاره كرد.

  • يكي از موارد كاربرد اين نوع چوب، استفاده از آن در نماي بيروني ساختمان مي‌باشد. چوب هاي ترمووود در برابر تغييرات جوي، سرد شدن و گرم شدن هوا، باران هاي اسيدي و غيره بسيار مقاوم بوده و تغيير حالت نمي‌دهد.
  • استفاده از چوب هاي ترمووود براي ساخت اشيا وسايل چوبي مانند گلدان‌ها، مبل‌ها، بوفه ها، اشيا تزئيني و … از ديگر موارد استفاده از اين نوع چوب‌ها مي‌باشد.
  • استفاده از اين نوع چوب در ساخت سونا و استخر استفاده خواهد شد.

 

۲۹ بازديد

در خريد لوستر برنزي به چه مواردي توجه نماييم؟

خريد و انتخاب لوستر سقفي يكي از سخت ترين انتخاب ها براي دكوراسيون منزل است. از آنجا كه اكثر افراد در آن تخصص ندارند ، ممكن است در انتخاب آن با مشكل مواجه شوند و كمك و راهنمايي يك متخصص در مورد انواع لوسترهاي سقفي مي تواند كمك بزرگي باشد. در هر خانه بسته به متراژ ، ارتفاع سقف ، نوع دكوراسيون داخلي و ... بايد لوستر آن روي سقف انتخاب شود. انواع مختلفي از لوسترها وجود دارد. مانند لوستر سقفي كوچك ، لوستر كريستالي ، لوستر فنري ، لوستر برنزي يا انواع ديگر موجود در بازار. لوسترهاي سقفي معمولاً براي روشنايي خانه و لوسترهاي ديواري به عنوان منبع نوري كوچكتر استفاده مي شوند.

 

 

x2_x5es.jpg 

اگر قصد تهيه و يا تغيير لوستر در سالن پذيرايي خود را داريد و به دنبال منبع نوري جديد هستيد ، بايد لوستر مناسب را با توجه به شرايط اتاق انتخاب كنيد. براي انجام اين انتخاب بايد به دكوراسيون اتاق و رنگ هاي به كار رفته در مبلمان توجه كنيد. انتخاب لوستر كلاسيك و بسيار بزرگ براي فضاهاي كوچك باعث مي شود فضا كوچكتر به نظر برسد.

از لوسترهاي كلاسيك مي توان در فضاهاي بزرگتر استفاده كرد و با تركيب چند مدل ديوار ، دكوراسيون اتاق نشيمن را تكميل كرد. لوسترهاي كلاسيك با توجه به اندازه و ابعاد آن مي توانند در دكوراسيون هر خانه اي استفاده شوند ، اما بهتر است قبل از خريد به اندازه و ارتفاع آن توجه كنيد. در اين مقاله قصد كه توسط فروشگاه برنز نوين تهيه شده است قصد داريم تا راهنمايي هايي را براي تهيه لوستر مناسب پذيرايي را به شما ارائه دهيم.

لوستر در سقف پذيرايي بايد يك الگوي روشن و براق داشته باشد. اگر سقف سالن پذيرايي شما بلند است ، مي توانيد از يك لوستر شاخه دار يا بزرگ استفاده كنيد. بسته به سليقه شخصي خود هنگام انتخاب نوع دكوراسيون داخلي خانه ، مي توانيد يك مدل كلاسيك يا مدرن را انتخاب كنيد. اگر طول سقف شما طولاني است ، مي توانيد از دو يا سه لوستر در قسمت هاي مختلف سقف استفاده كنيد. اگر پذيرايي شما كوچكتر است ، از خريد لوسترهاي بزرگ خودداري كنيد و سعي كنيد لوستر كوچكتري را انتخاب كنيد كه مناسب پذيرايي باشد تا فضا را به هم نريزد.

سبك و الگوي لوستر يكي از مهمترين نكاتي است كه بايد به آن توجه شود. قبل از بررسي ابعاد فني لوستر ، تعيين كنيد كه سبك چيدمان منزل شما سنتي است يا از چيدماني مدرن براي طراحي داخلي و دكوراسيون منزل خوشتان مي آيد. ممكن است تركيبي از سبك مدرن و سنتي را براي اتاق نشيمن و ساير قسمتهاي خانه خود بخواهيد. با اين حال ، قبل از شروع فرايند خريد ، بايد تصميم نهايي را در مورد سبك چيدمان بگيريد. بيش از 80  درصد افراد به لوستر برنزي علاقه نشان مي دهند. زيرا اين افراد ارزش قيمتي و زيبايي اين نوع از لوسترها را متوجه شده اند.

قبل از تهيه لوستر ، به اين نكته توجه داشته باشيد كه سقف سالن پذيرايي شما كوتاه يا بلند است. توجه به اين موضوع شما را مجبور مي كند به لوسترهاي بلند و چند شاخه برويد ، اگر سقف در مكان مورد نظر بلند باشد. سقف هاي بلند دست شما را در انتخاب لوستر باز مي گذارد. لوسترهاي برنزي با ارتفاع بلند از جمله انتخاب هايي هستند كه پيش روي شما قرار دارند.

اما اگر سقف اتاق كوتاه باشد ، لوسترهايي با ارتفاع بلند نامناسب تلقي مي شوند و مشكلاتي را براي حركت افراد قد بلند ايجاد مي كنند. حتي اگر قد شما بلند نيست ، باز هم اين امكان وجود دارد كه اجسام مختلف در چنين شرايطي به سقف برخورد كرده و باعث تصادف شوند. لوسترهاي برنزي سقفي بهترين گزينه ها براي سقف هاي كوتاه هستند.

لوستر را مي توان از مواد مختلفي مانند برنز، فلز تزئين شده ، سنگ ، كريستال و .. تهيه كرد. در نظر داشته باشيد كه لوستري كه انتخاب مي كنيد با رنگ غالب فضا و دكوراسيون منزل شما همخواني داشته باشد. همچنين سعي كنيد هماهنگي و انسجام خلاقانه اي بين لوسترها و شمع ها و ساير منابع روشنايي خانه ايجاد كنيد.

رنگ لوسترها بايد با رنگ چيدمان ساير لوازم خانگي يكي باشد ، اما از آنجا كه لوستر به سرعت به اندازه پرده يا مبلمان تغيير نمي كند، سعي كنيد رنگي را انتخاب كنيد كه هميشه شيك و جديد به نظر برسد.

تعيين اندازه مناسب اتاق يا نشيمن يكي از مهمترين عوامل هنگام انتخاب لوستر برنزي است. اگر لوستري كوچكتر از اندازه مناسب انتخاب كنيد ، در فضاي شما گم مي شود و قابل مشاهده نخواهد بود و بودجه شما هدر مي رود و اگر انتخاب شما بيش از حد بزرگ باشد ، رسماً شما را خراب مي كند و زيبايي را از بين مي برد. براي مشاوره در اين رابطه كافي است با فروشگاه برنز نوين ارتباط برقرار نماييد و راهنمايي هاي لازم را براي تهيه لوستر برنزي دريافت نماييد. با اين وجود شما بهترين لوستر برنزي را براي دكوراسيون منزل خود انتخاب خواهيد كرد. به خاطر داشته باشيد كه سبك و وزن بصري لوستر در تعيين اندازه مناسب تأثير بسزايي دارد. لوسترهاي با وزن سبك كمي كمي كوچكتر به نظر مي رسند ، در حالي كه لوسترهايي با چراغ هاي كوچك (لامپ هاي كوچك) كمي بزرگتر به نظر مي رسند.

انتخاب رنگ لامپ و نورپردازي فضا نيز براي زيباسازي محيط بسيار مهم است. به خاطر داشته باشيد كه از لامپ هاي نور خورشيدي و فلورسنت در كنار هم استفاده كنيد تا نور يك رنگ لوستر چشم شما را مختل نكند و رنگ دكوراسيون منزل شما تحت تأثير قرار نگيرد.

مهمترين نكته در رابطه با تهيه لوستر برنزي را مي توان اطمينان از اصل بودن لوستر برنزي دانست. راه هايي براي تشخيص لوستر برنزي اصل وجود دارد، اما ما پيشنهاد مي كنيم از جاهاي معتبر و مطمئن نسبت به تهيه لوستر برنزي خود اقدام نماييد. فروشگاه هاي زيادي لوستر برنزي را عرضه مي نمايند. در اين بين سايت هايي مانند ديجي كالا و باسلام و برنز نوين نيز قرار دارند. فروشگاه برنز نوين با توجه به مزيت هاي بي شماري كه دارد مي تواند گزينه مناسبي براي تهيه لوستر برنزي باشد. تضمين اصالت كالا، كيفيت فوق العاده و قيمت مناسب، ارسال به سراسر كشور، تضمين سلامت ارسال از جمله مزيت هاي خوب فروشگاه برنز نوين مي باشد. فروشگاه برنز نوين داراي نماد اعتماد الكترونيكي است و شما مي توانيد با خيال راحت نسبت به تهيه محصولات خود اقدام نماييد. براي برقراري ارتباط با فروشگاه برنز نوين و دريافت اطلاعات بيشتر كافي است در ساعات روز با شماره 09026210810 تماس حاصل فرماييد. براي ديدن كليه محصولات فروشگاه برنز نوين نيز مي توانيد به نشاني اينترنتي به آدرس https://bronzenovin.com مراجعه فرماييد.

 

۳۰ بازديد

آشنايي با خواص جالب ويتامين سي براي شادابي پوست

 

ويتامين سي را همه به عنوان يكي از مهم ترين ويتامين هاي ضروري براي بدن مي شناسيم. ويتاميني كه در بسياري از ميوه ها و خوراكي هايي كه در طول روز استفاده مي كنيم وجود دارد. ويتاميني كه براي سيستم ايمني بدن بسيار مهم است. هنگامي كه سرما مي خوريم نوشيدن يك ليوان آب پرتقال به خاطر ويتامين سي زيادي كه دارد ما را زودتر درمان مي كند. در زمان خستگي نوشيدن يك ليوان آب هويج به خاطر ويتامين سي كه دارد باعث رفع خستگي ما مي شود. يكي از خواص جالب ويتامين سي شادابي و جواني پوست و مو مي باشد. اين ويتامين براي پوست و مو خواص زيادي دارد.

شايد جالب باشد بدانيد كه ويتامين سي براي پوست نيز خاصيت رفع خستگي دارد. شايد از اصطلاح خستگي پوست تعجب كرده باشيد. اما بايد بدانيد كه پوست ما نيز خسته مي شود. اين موضوع از نظر پزشكي نيز به اثبات رسيده است. در زمان ابتداي صبح به پوست خود نگاه كنيد. همچنين در پايان يك روز كاري به پوست خود دقت كنيد و شادابي آن را با زمان صبح مقايسه كنيد. در زمان ابتداي صبح كه از خواب بر مي خيزيد پوست ما سرحال تر است و در پايان يك روز كاري خسته كننده و يا زماني كه فعاليت زيادي داشته ايم و يا استراحتمان كم بوده است پوستمان كدر و خسته به نظر مي رسد. يكي از خواص ويتامين سي رفع خستگي پوست است.

ويتامين سي را براي پوست هم به صورت خوراكي هم به صورت موضعي قابل استفاده است. علاوه بر ويتامين سي مي توانيد از كرم ها و لوسيون هاي داراي ويتامين سي استفاده كنيد. اين كرم ها به صورت مستقيم ويتامين سي را به پوست صورت شما وارد مي كنند. يكي از بهترين كرم هايي كه در اين مورد وجود دارد كرم ويتامين سي الارو است كه در مدت كوتاهي شادابي فوق العاده اي در پوست شما ايجاد مي كند. البته كه برندهاي خوب زيادي در اين مورد وجود دارند كه با تحقيق و جست و جو و مشورت با پزشكان پوست و مو مي توانيد يكي از بهترين آن ها را خريداري كرد.

يكي از خواص ديگر ويتامين سي كاهش سرعت پيري پوست است كه با توليد كلاژن باعث اين موضوع مي شود. ويتامين سي باعث تحريك توليد كلاژن مي شود و با افزايش كلاژن سازي باعث ترميم و بازسازي پوست مي شود. كلاژن سازي بيشتر پوست شما را محكم تر مي كند و سرعت پيري آن را كاهش مي دهد.

ويتامين سي باعث شفافيت پوست مي شود و كدري و تيرگي ها را از بين مي برد. اگر پوست شما تيره و كدر شده است هر شب قبل از خواب از كرم هاي ويتامين سي استفاده كنيد. پس از مدتي استفاده متوجه شادابي بسيار عالي در پوست خود خواهيد بود.

ويتامين سي هم چنين لكه هاي پوستي را به تدريج محو و كم رنگ مي كند و باعث كاهش رنگ آن ها و يا از بين رفتن آن ها مي شود. البته كه مدت زماني كه براي از بين رفتن اين لكه ها از روي پوست طول مي كشد به شدت لكه ها و طول عمر آن ها نيز بستگي دارد.

استفاده از كرم هاي ويتامين سي پوست صورت شما را زيبا و جوان نگاه مي دارد. اين كرم ها را با توجه به نوع پوست خود استفاده كنيد. بهتر است با تحقيق و بررسي اين محصولات را خريداري كنيد و با خريد يك محصول غير استاندارد به پوست خود آسيب وارد نكنيد.

همچنين ويتامين سي را هم به صورت خوراكي و از طريق مصرف ميوه ها و هم به صورت موضعي براي پوست خود تامين كنيد تا هميشه پوستي زيبا، شاداب و جوان داشته باشيد.