شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳
۲۳ بازديد

نكات قبل از خريد عطر

ممكن است بسياري از شما براي خريد عطر از فروشگاه ها و يا حتي خريد اينترنتي عطر وسواس داشته باشيد و سعي كنيد با دقت بهترين عطر را خريداري كنيد.در نظر داشته باشيد نحوه نگهداري و استفاده از عطر به اندازه خريد آن بر اساس سليقه و نياز شما مهم است.

 

در اينجا چند نكته مهم در مورد نگهداري و استفاده صحيح از عطر آورده شده است

 

   مرحله اول، نگهداري

دما، رطوبت، نور

براي بسياري از افراد اتفاق افتاده است كه بهترين عطر خود را با نگهداري ناكافي از بين برده اند. بهترين شرايط اين است كه عطر را در جاي خشك و خنك و دور از نور خورشيد نگهداري كنيد.

بنابراين نگهداري از عطر در ماشين به دليل گرما، نگهداري عطر روي ميز دستشويي به خاطر نور و نگهداري از عطر در حمام به دليل حرارت و رطوبت، به هيچ عنوان سفارش نمي‌شود.

 

بهترين مكان براي نگهداري عطر كجاست؟

كمد در دار كه در جاي گرم نباشد بهترين گزينه براي نگهداري عطر است. اگر همچين كمدي نداريد يا هميشه مي خواهيد عطرهايتان در دسترس و روي ميز باشد، عطرهايي را كه زياد استفاده نمي كنيد را با يك جعبه كوچك روي ميز بگذاريد.

 

برخي از برندهاي عطر به مواردي از اين دست توجه كرده اند و عطر را به جاي مقواي نه چندان جذاب در يك قاب محكم و نفيس قرار داده اند كه اگر با همان قاب روي ميز قرار گيرد جلوه زيبايي پيدا مي كند و از خراب شدن آن جلوگيري مي كند.

 

لرزش مداوم و شديد

دومين تصور غلطي كه بيشتر افراد به خصوص خانم ها در مورد نگهداري عطر دارند، حمل عطر در كيف است. وقتي عطر را در كيفي قرار مي‌دهيم كه مدام تكان مي‌خورد، به يك طرف كج مي‌شود و به نازل يا دستگاه پخش عطر ضربه مي‌زند كه در نهايت باعث نشتي يا شل شدن قسمت بالاي عطر مي‌شود.

 

مرحله دوم استفاده صحيح از عطر است:

شايد در مورد استفاده از عطر و نحوه صحيح عطر زدن شنيده باشيد. اما آيا مي دانيد در نهايت چگونه بايد عطر بزنيد؟ عطر را روي كدام قسمت بدن بايد زد؟ آيا بايد عطر را به لباس يا مو نيز زد؟ بعد از زدن عطر روي دست ها بايد آنها را بماليم يا نه؟

m3_g3ge.jpg 

چگونه عطر را اسپري كنيم؟

چيزي كه باعث پخش شدن رايحه مي شود اين است كه مولكول هاي عطر از سطح پوست بلند شده و در هوا پراكنده مي شوند. اما يكي از نكاتي كه در مورد بهترين عطرها وجود دارد اين است كه ماندگاري خوبي روي پوست دارند.

 

براي اينكه عطر بهترين پخش بو را داشته باشد بايد سطح وسيعي از پوست را بپوشاند. بنابراين بهترين راه براي زدن عطر اين است كه عطر را از فاصله خيلي نزديك به پوست نزنيد و شيشه عطر را حداقل 6 تا 20 سانتي متر از سطح پوست قرار دهيد.

 

اين عقيده قديمي كه عطر را فقط بايد در نقاط نبض بدن مانند مچ دست يا گردن استفاده كرد، در زماني صحيح تلقي مي شد كه عطرها تركيبات لازم براي پخش بهتر عطر را نداشتند و اين حركت را باور مي كردند. البته يكي از بهترين نقاط نبض است اما امروزه عطرها تركيبات بسيار پيچيده تري دارند كه به پخش بيشتر عطر شما كمك مي كند و در واقع براي پخش عطر نيازي به استفاده از نبض به تنهايي نيست. عطر را مي توان به قسمت هاي مختلف بدن زد، اما مناطقي كه در معرض هوا قرار دارند، بوي بيشتري مي دهند.

بعد از زدن عطر دست‌ها را به هم نماليد!

دقيقاً مشخص نيست كه اين عادت ناخودآگاه از كجا نشأت مي‌گيرد، اما اين اصلا درست نيست!

 

مالش دست ها باعث اصطكاك و گرما مي شود. اين گرما زياد محسوس نيست اما روي مولكول هاي عطر تاثير مي گذارد و رايحه اصلي عطر را خراب مي كند. در اين فرآيند بيشترين آسيب به نت هاي اوليه و مياني عطر وارد مي شود و حتي از ماندگاري عطر كاسته مي شود. بنابراين بهتر است هر دو دست را خوشبو كنيد و منتظر بمانيد تا مولكول هاي عطر كاملا جذب پوست شوند.

پوست خود را مقداري چرب كنيد!

بهترين عطرها روي پوست هاي مختلف نتايج متفاوتي مي دهند. در تمام اين سال ها فعاليت چاپار آنلاين در زمينه عطر، مي توان گفت بيشترين سوال مشاوران هنگام خريد عطر، ماندگاري عطر است.

 

ماندگاري عطر به عوامل زيادي بستگي دارد كه يكي از مهمترين آنها نوع پوست فردي است كه عطر را مصرف مي كند. ماندگاري عطر روي پوست هاي چرب بيشتر است. همانطور كه متخصصان عطر توصيه مي كنند، بدن خود را درست قبل از عطر چرب كنيد.

 

البته كه هيچ كس دوست ندارد بوي عطر خود را با مخلوط كردن آن با بوي كرم يا لوسيون خراب كند. بنابراين برخي از عطرها علاوه بر عطر، لوسيون ها يا مرطوب كننده هاي با همان بوي عطر را نيز دارند. در غير اين صورت مي توانيد از لوسيون كاملا بي بو استفاده كنيد. صبر كنيد تا كرم كاملا جذب بدن شود و سپس عطر را بزنيد.

پيشنهاد ما به شما عزيزان خريد آنلاين جديدترين و بهترين لوازم آرايشي و بهداشتي و عطريات از برندهاي معتبر خارجي و ايراني با بهترين قيمت و تضمين اصالت كالا، امكان بازگشت كالا تا  ? روز، داراي نماد اعتماد الكترونيكي، خريد امن و ارسال رايگان در تخفيفات واقعي در فروشگاه اينترنتي چاپار آنلاين مي باشد.

خريد لوازم آرايشي و بهداشتي اصل

‍‍

https://www.pinterest.com/pin/1017250634553590880
https://spark.adobe.com/page/xLUUWRIfj6bd1/
https://sites.google.com/view/akashfras5/home
https://onlineproofing.home.blog/2021/12/01/chaparonline/
https://akashfras5.tumblr.com/
https://www.reddit.com/r/business/comments/r64i51/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF_%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85_%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DB%8C_%D8%A7%D8%B5%D9%84/
https://myspace.com/akashfras5
https://www.goodreads.com/user/show/143551144-dani-sama
https://en.gravatar.com/akashfras5

 

 

۴۰ بازديد

انواع روش هاي كاشت آناناس

آناناس سيستم ايمني بدن را تقويت مي كند و متابوليسم را بهبود مي بخشد، كه آن را راهي عالي براي سوزاندن چربي اضافي و بازيابي بدن پس از بيماري مي كند. اگر مي خواهيد از خواص مفيد آن نهايت استفاده را ببريد، مي توانيد سعي كنيد خودتان آن را در خانه ثبت كنيد. اينگونه است.

كاشت آناناس از برگ هاي ميوه

تهيه آناناس

مرحله 1: يك آناناس تازه پيدا كنيد

يكي را انتخاب كنيد كه برگ هاي سبز و سفت داشته باشد، نه زرد و قهوه اي. پوست آن بايد قهوه اي طلايي و در لمس سفت باشد. آناناس را بو كنيد تا ببينيد رسيده است يا نه. اگر رايحه اي شيرين و مست كننده دارد پس شما بهترين را انتخاب كرده ايد.

 

مطمئن شويد كه آناناس بيش از حد رسيده نباشد. مي توانيد اين كار را با ترفند زير انجام دهيد: چند برگ ميوه را به آرامي بكشيد. اگر آنها در دست شما باقي مي مانند، پس آناناس بيش از حد رسيده است، اگر نه - پس مي توانيد به مرحله بعدي آماده سازي برويد.

به پايه برگ ها نگاه كنيد. روي آن نبايد لكه هاي خاكستري تيره وجود داشته باشد - اينها حشراتي هستند كه مي توانند در رشد مناسب گياه اختلال ايجاد كنند.

مرحله 2: برگ هاي آناناس را جدا كنيد

ميوه ها را با يك دست بگيريد و با دست ديگر برگ ها را در پايه خود در جهت عقربه هاي ساعت خم كنيد. به اين ترتيب مي توانيد جداسازي دو قسمت را تسهيل كنيد.

 

اگر در پيچيدن برگ ها مشكل داريد، سر آناناس را با چاقو ببريد. سپس ميوه هاي اضافي اطراف پايه را برداريد.

مراقب باشيد به محل اتصال برگ ها دست نزنيد. از آنجا، ريشه هاي جديدي ظاهر مي شود كه به گياه شما اجازه رشد مي دهد.

مرحله 3: برگ هاي پاييني را برداريد تا پايه نمايان شود

برگ هاي پاييني را با چاقو يا دست جدا كنيد و 2 تا 3 اينچ از پايه قرار دهيد. اين كار براي تسهيل جوانه زني انجام مي شود. در صورت لزوم، بقيه ميوه ها را برداريد، اما مراقب باشيد كه به "نهال" آسيب نرسانيد.

 

مرحله 4: بچرخانيد و بگذاريد تاج به مدت يك هفته خشك شود

زخم هايي كه در حين برداشتن برگ ها با چاقو ايجاد كرده ايد، اگر بچرخيد و بگذاريد تاج به مدت يك هفته خشك شود، ناپديد مي شوند. اين براي برداشتن گام بعدي بسيار مهم است.

 

اگر بخواهيد، مي توانيد تاج را مستقيماً در خاك بكاريد يا همان كاري را انجام دهيد كه اكثر مردم انجام مي دهند - آن را براي مدتي در آب غوطه ور كنيد. اگرچه لازم نيست.

غوطه ور شدن تاج در آب

مرحله 1: يك ظرف شيشه اي را با آب پر كنيد

دهانه ظرف بايد به اندازه اي باشد كه تاج را نگه دارد، اما نه آنقدر بزرگ باشد كه در آن نيفتد.

 

مرحله 2: خلال دندان را وارد كنيد

چهار خلال دندان را نزديك بالاي تاج ميخ كنيد. آنها را به طور مساوي از هم جدا كنيد تا تعادلي ايجاد شود تا گياه در حالت ايستاده بماند.

 

مرحله 3: تاج را در آب قرار دهيد

خلال دندان بايد لبه شيشه، قسمت پايين طوقه - تا در آب غوطه ور شود و برگها - تا بالاي آن بالا برود.

 

مرحله 4: ظرف را در مكاني آفتابي قرار دهيد

پس از چند هفته ممكن است متوجه ظهور اولين ريشه ها و رشد تاج شويد.

 

گياه را در معرض دماي شديد قرار ندهيد. مراقب باشيد كه در اتاق خيلي گرم يا سرد نشويد.

براي جلوگيري از كپك زدن و كپك زدن آب را هر چند روز يكبار عوض كنيد.

https://gitlab.com/akinnahal

https://dribbble.com/akinnahal/about

https://www.quora.com/profile/Akinnahal

 

 

۳۳ بازديد

 

در حال حاضر شركت هاي بسياري با برند هاي مختلف به توليد و عرضه مودم مي پردازند. اما مطمئنا در هنگام خريد، برند هاي نام آشنا اولويت بيشتري دارند. تي پي لينك جز كمپاني هاي شناخته شده در ايران است، كه مودم هاي آن به دليل كاربردي بودن و قيمت مناسبي كه دارند، بسيار پر فروش هستند. سه مودم تي پي لينك MR100، MR6400 و MR200 طراحي مشابهي داشته و تقريبا هم رده هستند. اين سه مودم روميزي جز مودم هاي نسل چهارم محسوب مي شوند و قابليت حمل و انتقال آنها به محيط هاي مختلف، محبوبيت اين مودم ها را در ميان مردم افزايش داده است.  در ادامه همراه ما باشيد، تا به بررسي و مقايسه مودم ‌هاي تي پي لينك MR100 و MR6400 و MR200 بپردازيم و مزيت هاي هر كدام از آنها را با يكديگر مقايسه كنيم.

 

خريد مودم هاي تي پي لينك

خريد مودم با كيفيت براي كساني كه از سرويس‌هاي خانگي ADSL استفاده مي‌كنند از نان شب هم واجب‌تر است، چون مودم خوب كمك مي‌كند تجربه‌ي بهترين در استفاده با اينترنت واي فاي داشته باشيد. تي پي لينك (Tp-Link) از شركت‌هاي معروفي است كه در زمينه ارتباطات از جمله توليد مودم روترهاي باكيفيت فعاليت دارد. در اين اينجا مي‌خواهيم بگوييم خريد مودم تي پي لينك TP link مي‌تواند به سادگي آب خوردن باشد، هنگامي كه آن را از نمايندگي مودم tp link با قيمت خوب و ارزاني تهيه كنيد. در ادامه همراه راف نت باشيد تا ليست قيمت خريد فروش مودم روتر وايرلس تي پي لينك و ديگر مدل‌هاي اين شركت را بدانيد. مودم تي پي لينك از جمله شناخته شده‌ترين و محبوب‌ترين مودم‌هاي بازار ايران است. شركت تي پي لينك در بسياري از كشورهاي جهان نمايندگي توليد و پخش محصولات شبكه برپا كرده است. در صورتي كه به دنبال خريد مودم روتر با كيفيت هستيد، راف نت به شما خريد مودم tp-link را پيشنهاد مي‌كند.

 

 

معرفي مودم تي پي لينك MR6400

 

براي مقايسه مودم هاي تي پي لينك، در ابتدا به معرفي مودم MR6400 مي پردازيم. اين مودم را مي توان به صورت بي سيم و سيم دار استفاده كرد و چراغ هاي ال اي دي كه بر روي آن قرار دارد، براي نشان دادن وضعيت اتصال يا روشن و خاموش بودن مودم است. اين مودم كه دو آنتن دارد، داراي حداكثر سرعت دانلود 150 مگابايت بر ثانيه و سرعت آپلود 50 مگابايت بر ثانيه است. مودم تي پي لينك MR6400 از نظر قيمت با مودم تي پي لينك MR100 در يك رده است، اما كمي از آن قوي تر است. شرايط راه اندازي مودم ‌هاي تي پي لينك MR100 و MR6400 و MR200 با يك ديگر مشابه است و هر سه آنها از يك ورودي براي سيم كارت استفاده مي كنند و از شبكه موبايل برخوردار هستند.

مودم MR6400 داراي يك آداپتور 12 ولتي برق شهري است، اما بر خلاف مودم MR200 تنها داراي يك باند فركانسي 2.4 گيگاهرتزي است. تعداد كاربران فعالي كه به طور همزمان مي توانند از اين مودم استفاده كنند، 32 نفر هستند، اما اين تعداد در مودم MR200 دو برابر است. البته با اين حال مودم تي پي لينك MR6400 از يك مودم ADSL بهتر بوده و در رده بالاتري است.

 

 

بررسي مودم تي پي لينك MR100

 

در مقايسه مودم هاي تي پي لينك، مودم MR100 را مي توان يكي از محصولات با كيفيت اين كمپاني دانست. اين مودم داراي دو آنتن داخلي با قدرت فركانسي 2.4 گيگاهرتزي است، تا بدون نياز به اتصال سيم، به نياز هاي كاربرانش پاسخ بدهد. حداكثر سرعت دانلود مودم تي پي لينك MR100، 150 مگابايت است و داراي دو آنتن خارجي براي اتصال به آنتن BTC است.

مودم 4G تي پي لينك MR100 براي اتصال كابل شبكه، دو پورت دارد. اين مودم داراي يك آداپتور 9 ولتي است و براي استفاده از آن تنها كافيست تا يك سيم كارت 4G در داخل آن بگذاريد. مودم MR100 كه جز مودم هاي ميان رده به حساب مي آيد، ورژن ساده مودم تي پي لينك MR6400 است. اين مودم داراي قابليت سرويس دهي همزمان به 32 كاربر است.

مودم MR100 در مقايسه با مودم‌هاي MR6400 و MR200، ضعيف تر بوده و سرعت شبكه پايين تري دارد. علاوه بر اين تعداد پورت هاي آن به نسبت دو نمونه ديگر كمتر است.

 

معرفي مودم MR200 و مقايسه آن با مودم هاي MR100 و MR6400

مودم دو آنتن تي پي لينك

يكي از مودم هاي پر طرفدار در بازار ايران كه در چند سال اخير بسيار مورد توجه كاربران قرار گرفته است، مودم 4G تي پي لينك MR200 است. اين مودم كه جز مودم هاي گران قيمت بازار محسوب مي شود، داراي دو باند فركانسي 2.4 و 5 گيگاهرتزي است. تفاوت قدرت فركانسي باند ها اين امكان را به به كاربران مي دهد، كه انتخاب كنند به كدام يك از باند ها متصل شوند. باند 2.4 گيگاهرتزي به دليل طول موج بلندي كه دارد، براي استفاده در مسافت هاي طولاني مناسب است، اما پهناي باند و سرعت آن به نسبت فركانس ? گيگاهرتزي كمتر است. اين در حاليست كه باند 5 گيگاهرتزي براي مسافت هاي كوتاه كاربرد بيشتري دارد و سرعت و پهناي باند آن نيز بالاتر است. سرعت اين مودم در باند 2.4 گيگاهرتزي، 300 مگابايت بر ثانيه و در باند فركانسي 5 گيگاهرتزي، 433 مگابايت بر ثانيه است.

دو آنتن خارجي اين مودم، سيگنال هايي كه از سمت دو سيم كارت دريافت مي شود را تقويت كرده و باعث افزايش سرعت و قوي تر شدن آنتن دهي مي شوند. دو آنتن داخلي مودم تي پي لينك MR200 مي توانند همزمان پاسخگوي 64 كاربري باشند، كه نيازمند دسترسي به اينترنت 4G هستند. بر روي بدنه اين مودم علاوه بر چراغ هاي ال اي دي، دكمه هاي خاموش و روشن، WPS و ريستارت تعبيه شده است. مودم MR200 داراي 4 پورت اترنت است و با يك آداپتور 12 ولتي به برق شهري متصل مي شود.

يكي از نقاط ضعف مودم MR200 را مي توان عدم امكان تغيير باند هاي فركانسي به صورت اتوماتيك دانست. اين مودم براي كاربران خانگي و كسب و كار هاي كوچك توصيه مي شود.

 

سخن پاياني

 

مودم هاي MR100 و MR6400 از نظر قيمت با يكديگر تفاوتي ندارند، اما مودم تي پي لينك MR100 از مودم MR6400 ضعيف تر است و براي مصارف خانگي گزينه بهتري است. قيمت مودم MR200 كمي از دو مدل ديگر بيشتر است، اما قدرت و سرعت اينترنت آن نيز بالاتر است. اگر به دنبال يك مودم روميزي ساده هستيد، كه براي مصارف شخصي مناسب باشد، مودم MR100 پيشنهاد مي شود.

البته در صورتي كه به تعداد درگاه هاي ارتباطي اهميت مي دهيد، مودم MR6400 گزينه مناسب تري است. مودم تي پي لينك MR200 نيز به دليل واي فاي دو بانده و قدرت بالايي كه دارد، براي كسب و كار هاي كوچك كاربرد بيشتري دارد.

 

در اين مقاله به مقايسه مودم ‌هاي تي پي لينك MR100 و MR6400 و MR200 پرداختيم و نقاط ضعف و قوت هر يك را به نسبت دو مدل ديگر بيان كرديم. در نهايت نمي توان به طور قطعي مشخص كرد، كه كدام يك از اين مودم ها براي شما كاربردي تر و مناسب تر است. با مطالعه دقيق و بررسي مزيت هاي هر كدام از آنها، مودمي كه براي شما كاربرد بيشتري دارد، را انتخاب كنيد.

 

منبع: دانشگاه utoronto

 

۲۶ بازديد

در اين مقاله ما مي خواهيم در مورد كنترل كراولر هاي موتور جستجو، بلاك كردن ربات ها، فرستادن آن ها به جا هايي كه مي خواهيم و محدود كردن آنها از جايي كه نمي خواهيم به آن جا بروند، صحبت كنيم.

براي شروع، ما مي خواهيم در مورد روش هاي كنترل ربات ها بحث كنيم، كه شامل سه روش اصلي robots.txt، meta robots و تگ nofollow كه كمتر ربات ها را كنترل مي كند.

همچنين چند مورد ديگر نيز وجود دارد كه ما نيز در مورد آن ها بحث خواهيم كرد، از جمله ابزار وب مستر (مانند Google Search Console) و كدهاي وضعيت URL نيز صحبت خواهيم كرد. اما در ابتدا اجازه دهيد كه به سه روش اصلي كه در بالا ذكر كرديم، بپردازيم پس با سئو تضميني سايت همراه باشيد.

همانطور كه مي دانيد Robots.txt در yoursite.com/robots.txt قرار دارد، كه به كراولر ها مي گويد كه اجازه دارند به كجا دسترسي داشته باشند و به كجا دسترسي نداشته باشند، اما گوگل و بينگ هميشه به محتواي اين فايل احترام نمي گذارند. براي مثال بسياري از ما ها خيلي واضح به ربات هاي موتور جستجو گفتيم كه «هي، به اين كاري نداشته باش» اما يك دفعه مي بينيد كه همين URL را در نتايج نمايش مي دهد، همه ي ما از اين كار موتور جستجو تعجب مي كنيم كه چرا اين اتفاق افتاده است. بعضي وقت ها موتور هاي جستجو مانند گوگل و بينگ فكر مي كنند كه بيشتر و بهتر از شما و سايت شما و اطلاع دارند و بهتر بلدند. آن ها فكر مي كنند كه شايد شما اشتباه كرده ايد، و با خود فكر مي كنند كه «هي، لينك هاي زيادي وجود دارد كه به اين محتوا اشاره مي كنند، كاربران زيادي از اين صفحه و محتويات آن بازديد مي كنند و به آن اهميت مي دهند، پس ممكن است كه شما قصد نداشته باشيد كه جلوي ما را براي ايندكس كردن اين صفحه بگيريد». هر چند شما بهتر در باره ي يك URL خاص و منحصر به فرد، واضح تر باشيد، معمولا موتورهاي جستجو بهتر به نظر شما احترام مي گذارند. در صورتي وضوح شما كمتر باشد موتور هاي جستجو كمتر به آن احترام نمي گذارند، براي مثال شما مي توانيد به موتور هاي جستجو بگويد كه«اين دايركتوري و هر چيزي را كه پشت آن قرار دارد را بي خيال شو» در اين صورت احتمال اين كه موتو هاي جستجو به اين خواسته شما عمل كنند بسيار كم خواهد بود.

 متا روبات ها Meta robots

متا روبات ها Meta robots

داستان متا روبات ها Meta robots مقداري متفاوت است، آن ها به صورت منحصر به فرد در هدر صفحه ها نوشته مي شوند، پس مي توانيم گفت شما با تگ Meta robots تنها مي توانيد يك صفحه را كنترل كنيد. اين تگ به موتور هاي جستجو مي گويد كه آيا بايد يك صفحه را وارد ليست ايندكس خود بكنند يا نه. موتور هاي جستجو معمولا به اين روش احترام بيشتري مي گذارند چون شما آن را منحصرا براي يك صفحه نوشته ايد و گوگل و بينگ مي خواهند به تگ Meta robots شما اعتماد داشته باشند.

نكته جالب راجب به meta robotها و robots.txt اين است كه گاهي اين دو با هم كار مي كنند و گاها نيز با هم كار نمي كنند و بسياري از افراد افراد فعال در ضمينه سئو در اين ضمينه گيج و نا اميد مي شوند.

براي مثال، ما يك صفحه مانند «blogtest.html» در دامنه خود داريم و مي گوييم كه «كراولر ها، شما اجازه نداريد كه اين صفحه را كراول كنيد». خوب اين روش خوبي است كه اجازه ندهيم كه اين صفحه كراول شود، اما اجازه ندادن به ربات ها كه يك صفحه را كراول كنند به اين معني نيست كه موتور هاي جستجو اين صفحه را در صفحه ي نتايج نشان ندهند.

خوب پس بيايد كه اطمينان خود را دو برابر كنيم كه اين صفحه ما در نتايج جستجو نمايش داده نمي شود: پس ما تگ متا ربات را به صورت زير قرار مي دهيم:

بنابراين، “noindex، follow” به كراولر هاي موتور جستجو مي گويد كه آن ها مي توانند پيوندهاي مربوط به صفحه را دنبال كنند، اما آن ها نبايد اين مورد خاص را ايندكس كنند.

جواب اين است كه شما به موتور هاي جستجو گفتيد كه اين صفحه را كراول نكند، و آن ها اين كار را نكرده اند. اما با اين حال آن ها هنوز آن را واردن تايج جستجوي خود مي كنند. احتمالا آن ها توضيحات متا را حساب نكرده اند; ممكن است كه آن ها به شما بگويند كه «ما نمي توانيم توضيحات متا را به خاطر وجود فايل robots.txt سايت شامل قرار بديم». دليل نشان دادن اين است كه آن ها نمي توانند noindex را ببينند تنها چيزي مشاهده مي كنند disallow است.

بنابراين، اگر واقعا بخواهيد چيزي حذف شود، و كسي نتواند آن را در نتايج جستجو مشاهده كند، شما نمي توانيد فقط يك كراولر را غيرفعال كنيد. شما ابتدا بايد متاي «noindex» را بيان كنيد سپس به آن ها اجازه دهيد كه آن را كراول كند.

خوب هر كدام از اين عوامل عوارض جانبي نيز به همراه دارد. اگر بخواهيم پهناي باند كراولر ها را براي خود ذخيره كنيم Robots.txt عالي خواهد بود، اما لزوما اين روش براي جلوگيري از نمايش يك صفحه در نتايج جستجو آيده ال نيست. و ما هم آن را توصيه نمي كنيم، اتقاقا زماني تويتر همين كار را كرد. توتير سعي كرد كه نسخه هاي سايت خود كه يكي از آن ها با www و نسخه ديگر آن بدون www بود را كانوني سازي كند، آن ها سعي كردند كه به گوگل بگويند ديگر نسخه www سايت را كراول و ايندكس نكنند، اما بعدا فهميدند كه گوگل هنوز هم نسخه همراه با www را در نتيج نمايش مي دهد. خوب، بعد از آن فهميدند كراول نكردن صفحه ها تنها كافي نيست و باد شروع به كانوني سازي صفحه ها با استفاده از rel canonical و 301 redirect كردند.

Meta robotها مي توانند به اجازه كراول كردن و دنبال كردن لينك ها(link-following) را بدون ايندكس كردن بدهند، ولي اين روش نيازمند بودجه اي براي كراولر ها است(هر سايتي به اندازه اي مشخصي از طرف موتور هاي جستجو كراولر دريافت مي كند) و همچنين شما هنوز هم مي توانيد ليست ايندكس ها خود را حفظ كنيد.

منبع :  

https://unsplash.com/@ericabass7
https://www.evernote.com/shard/s619/sh/e8e514ab-c3fe-22ec-d652-989c0b156619/69b9a2277abd7033464a738c5de610cb
https://www.liveinternet.ru/stat/guaranteedseo.ir/
https://coub.com/ericabass7
https://3dwarehouse.sketchup.com/user/4c990e56-bbd7-412a-85e1-3852c2f89c47/Erica-B
https://seekingalpha.com/user/55188870/comments
https://lionofviennasuite.sbnation.com/users/EricaBass7
https://www.spreaker.com/user/15532666
https://justpaste.it/37sgm
https://www.atlasobscura.com/users/ericabass7
https://trello.com/ericabass7
https://www.diigo.com/user/ericabass7