یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳
۲۸ بازديد

دوره آموزش طراحي لباس

 

3. طراحي بدن و شانه ها

در اين مرحله بدن و شانه ها را بكشيد. خطوط بدن را از دو گوشه مربع لگن به سمت بالا رسم كنيد. اين دو خط در قسمت كمر بايد داراي قوسي به داخل باشند، همانطور كه در بدن واقعي انسان وجود دارند. عرض شانه بايد به اندازه عرض بالاي لگن باشد.

 

دوره آموزش طراحي لباس

 آموزش طراحي لباس بعد از اتمام كار، نيم تنه الگوي شما بايد مانند يك نيم تنه طبيعي كه روي بدن واقعي مي بينيد به نظر برسد. براي درك اين مطلب مي توانيد به مدل هاي موجود در مجلات و يا تبليغات مراجعه كنيد. اين تصاوير در رسم الگوي طبيعي تر كمك زيادي مي كنند و همچنين دقت شما را نيز بالاتر مي برند. توجه كنيد كه دور كمر از قسمت پايين بدن و باسن كوچكتر است.

 

در الگوها مرسوم است دوره آموزش طراحي لباس

 كه شانه و باسن را در جهت مخالف يكديگر رسم مي كنند. اين موقعيت را ” كنتراپستو” (contrapposto) مي نامند، حالت ايستايي نامتقارني كه بخشي از اندام انسان، به سمت ديگر متمايل باشد و وزن بدن به جاي هر دو پا، روي يك پا قرار گيرد؛ اين موقعيت احساس حركت را به وجود مي آورد. همچنين كمر را به عنوان يك خط افقي بكشيد كه كوتاهتر از خط شانه و باسن باشد.

 

در هنگام طراحي الگو، دوره آموزش طراحي لباس به خطوط منحني بدن توجه ويژه اي داشته باشيد، چرا كه اين زوايا و خط ها در ايجاد شكل طبيعي بدن بسيار مهم هستند.

 

طراحي مد لباس

4. رسم كردن سر و گردن در الگو

در اين مرحله بايد سر و گردن الگوي خود را رسم كنيد. دوره آموزش طراحي لباس عرض گردن مدل بايد يك سوم عرض شانه ها و نيمي از طول يك سر باشد. پس از رسم كردن گردن، سر را طوري رسم كنيد تا با بدن تناسب و همخواني داشته باشد. هرچه سر در الگو بزرگتر باشد، تصوير مدل شما جوان تر به نظر مي رسد.

 

آموزش طراحي لباس شما حتي مي توانيد براي نشان دادن بهتر سر و صورت، بيضي اوليه اي كه رسم كرده بوديد را پاك كنيد و سر را با اندازه اي متناسب تر رسم كنيد. سر را با توجه به ژستي كه انتخاب كرده ايد طراحي كنيد تا مدل شما طبيعي تر به نظر برسد.

 

انتخاب ژست مدلتان بسيار اهميت دارد دوره آموزش طراحي لباس، چرا كه با توجه به ژست مدلتان مي توانيد سر را كمي به سمت بالا، پايين، چپ و يا راست بچرخانيد. دقت كردن در رسم تمام قسمت هاي بدن در الگو بسيار اهميت دارد، چرا كه با دقيق كشيدن تمام قسمت ها و تناسب اعضا با يكديگر، در نهايت يك مدل طبيعي خواهيد داشت و طراحي شما بسيار حرفه اي جلوه مي كند. دوره آموزش طراحي لباس

https://saednews.com/fa/post/trahi-lbas-v-mrahl-anjam-trahi-lbas

 

 

5. رسم ران ها و ساق ها در الگو

در اين مرحله شما بايد پاها را طراحي كنيد. دوره آموزش طراحي لباس پاها بايد طولاني ترين قسمت بدن باشند، در مجموع طول ران و ساق بايد 4 برابر طول سر مدلتان باشد. پاها نيز به دو قسمت ران ها (از پايين لگن تا بالاي زانوها) و ماهيچه ساق پا ( از زير زانو تا ابتداي مچ پا) تقسيم مي شوند. به خاطر داشته باشيد كه طراحان حرفه اي مد، براي اغراق كردن در قد مدل، معمولا پاها را نسبت به بدن كشيده تر رسم مي كنند.

 

6. قسمت عرض بالاي هر ران، تقريبا بايد به اندازه عرض سر باشد و سپس به شكل مخروطي به سمت پايين و تا سر زانوها كشيده مي شود و به همين ترتيب دوباره از زانو تا ساق مخروط ديگري به همان اندازه ران تا زانو رسم كنيد. هر مچ پا هم تقريبا يك چهارم عرض سر است.

 

7. كشيدن پاها و بازوها در الگو

دوره آموزش طراحي لباس الگو خود را با پاها و بازوها تمام كنيد. پاها نسبتا باريك هستند. طول پاها تقريبا با طول سر برابر است، آن ها را به صورت باريك و مثلثي رسم كنيد. بازوها را هم مانند پاها به صورت مخروطي رسم كنيد، به طوري كه از بالا به سمت مچ دست باريك تر شوند. آنها را به نسبت بالا تنه، از بازوهاي يك شخص واقعي بلند تر رسم كنيد، چرا كه بلند كشيدن بازوها جلوه زيباتري به مدل مي بخشد و در آخر دست و انگشتان را به الگو اضافه كنيد.

https://www.shopmode.fashion/

 

طراحي مد لباس

6. قسمت عرض بالاي هر ران، تقريبا بايد به اندازه عرض سر باشد و سپس به شكل مخروطي به سمت پايين و تا سر زانوها كشيده مي شود و به همين ترتيب دوباره از زانو تا ساق مخروط ديگري به همان اندازه ران تا زانو رسم كنيد. هر مچ پا هم تقريبا يك چهارم عرض سر است.

 

7. كشيدن پاها و بازوها در الگو در طراحي مد لباس

الگو خود را با پاها و بازوها تمام كنيد. دوره آموزش طراحي لباس پاها نسبتا باريك هستند. طول پاها تقريبا با طول سر برابر است، آن ها را به صورت باريك و مثلثي رسم كنيد. بازوها را هم مانند پاها به صورت مخروطي رسم كنيد، به طوري كه از بالا به سمت مچ دست باريك تر شوند. آنها را به نسبت بالا تنه، از بازوهاي يك شخص واقعي بلند تر رسم كنيد، چرا كه بلند كشيدن بازوها جلوه زيباتري به مدل مي بخشد و در آخر دست و انگشتان را به الگو اضافه كنيد.

 

طراحي مد لباس

طرح اصلي لباس

1. كشيدن طرح اصلي لباس

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.